دلایل استفاده از بازاریابی پیامکی در کسب وکار

دلایل استفاده از بازاریابی پیامکی در کسب وکار
19 اردیبهشت 1395
15:53

آیا تاکنون از بازاریابی پیامکی در کسب وکار خود استفاده کردهاید؟ بازاریابی پیامکی یکی از راههای مؤثر و مقرون به صرفه برای بهبود و پیشرفت کسب و کار و ترویج محصولات و خدمات شما میباشد. اما متأسفانه تنها تعداد محدودی از کسب و کارها از آن استفاده میکنند. به طور کلی بازاریابی به معنی برقراری ارتباط با مشتری است. شما میتوانید بهترین سرویسها و محصولات را داشته باشید اما اگر در رابطه با محصولات خود و ارزش آنها نتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، تمامی تلاش و کوششهای شما بینتیجه خواهد ماند و سود کمی را به همراه خواهد داشت. یکی از اصول مهم در رابطه با بازاریابی این است که اگرچه ایدهها و عقاید نهفته در بازاریابی تا حد زیادی یکسان است، اما راه های متفاوتی برای معرفی محصول خود به مشتریانتان وجود دارد. بازاریابی پیامکی به شما اجازه میدهد که با مشتریان خود از طریق ابزاری ارتباط برقرار کنید که به طور تمام وقت در اختیار آنها است.

به منظور درک کامل فوائد بازاریابی پیامکی، لیستی از مزایای آن را در اختیار شما قرار داده ایم:

  • بازاریابی پیامکی از لحاظ زمانی مؤثر و کارآمد است.

بازاریابی ایمیلی بسیار شگفتانگیز است. این روش رایگان است، مؤثر است و انجام آن بسیار آسان است. اما نشستن و نوشتن یک ایمیل وقت زیادی میگیرد و زمان یکی از موارد مهمی است که بسیاری از شما در اختیار ندارید. یک پیام متنی تنها از 140 کاراکتر تشکیل شده است و اکثر ما به اندازه ایجاد یک جمله و ارسال آن زمان داریم. اگر نه، پس زمان آن رسیده است که به فکر استخدام یک کارمند باشید!!!

  • بازاریابی پیامکی مقرون به صرفه است.

بازاریابی پیامکی به اندازهای که شما فکر میکنید هزینه بر نیست. هزینه هر پیامک 100 تا 130 ریال است. اگر شما در مورد بازاریابی پیامکی دچار شک و تردید هستید، شما میتوانید با یک پیشنهاد مار خود را آغاز کنید. یک اس ام اس گروهی به 100 نفر از بهترین مشتریان خود ارسال کنید که هزینه آن هم حدود 10000 ریال میشود. اگر یک نفر از 100 مشتری شما پیشنهاد شما را بپذیرد، هزینهای که برای این کار کردهاید را دریافت خواهید کرد. در این مثال نرخ بازگشت 1 درصد است، این در حالی است که اکثر سرویسهای ارسال پیامک دارای نرخ بازگشت نزدیک به  8درصد میباشند.

  • کوتاه بودن پیام ها مهمترین امتیاز بازاریابی پیامکی است.

به کمک بازاریابی پیامکی، میتوانید پیامهای کوتاه و مرتبط را ارسال کنید به جای اینکه ایمیلی ارسال کنید که حاوی 600 کلمه است. اگرچه هر دو از جمله روشهای بازاریابی به شمار میآیند ولی بازاریابی پیامکی برای تبلیغات مناسبتر است، به سرعت به روز رسانی میشود و حساس به زمان میباشد.

  • نرخ باز شدن و خوانده شدن پیامهای متنی بالا است.

شما معمولاً چندین پیام خوانده نشده در اینباکس ایمیلتان دارید، اما بیشتر افراد پیام متنی را نهایتاً چند دقیقه بعد از تحویل خواهند خواند. آمار نشان میدهد که 98% پیامهای متنی خوانده میشوند و اکثر آنها در 3 دقیقه اول از زمانی که رسیدهاند باز خواهند شد. این مهممترین تفاوت بین بازاریابی پیامکی و ایمیل است چرا که نرخ باز شدن ایمیل حدود 19.91 درصد است.

  • بازاریابی پیامکی دارای نرخ بازگشت بالا میباشد.

میانگین نرخ بازگشت در بازاریابی پیامکی 8.22 درصد است و بسیار بالاتر از ایمیل است که دارای میانگین نرخ بازگشت 1.73 درصد است. بازاریابی پیامکی مقرون به صرفه است و نرخ بالای موفقیت، آن را به یکی از با ارزشترین روشهای بازاریابی تبدیل کرده است.

  • بهبود موقعیت تجاری با بازریابی پیامکی.

تمامی فعالیتهایی که در کسب و کار خود انجام میدهید باعث میشود که شما را به یکی از برندهای شناخته شده تبدیل کند. به کمک بازاریابی پیامکی میتوانید یک گام به جلو بردارید. شما به مشتریان خود میکویید که در تکنولوژی دانا هستید و به روز هستید. شما به آنها نشان خواهید داد که به دنبال راههای جدید و آسان برای برقراری ارتباط با آنها هستید.

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.